Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

I väntan på något större....

Av King Beat - 25 maj 2010 10:20

Har inte skrivit på ett tag och jag ber alla mina fans, speciellt min flickvän Xecute, om ursäkt för detta. Jag sitter och knåpar ihop ett smaskigt inlägg om något jag länge lovat skriva om, dvs vilka som har den egentliga makten i världen och det blir förhoppningsvis klart idag. Jag kan avslöja att jag inte kommer attackera USA som jag brukar, då de faktiskt står under Världens verkliga makthavare!? I väntan på detta lägger jag ut ett kort inlägg som har med vår konstiga Svenska politik att göra. Det är kort av den anledninen att jag tycker Sverige ett fegt och ointressant land som jag inte vill slösa för mycket energi på, då det finns viktigare saker att göra detta på.....


Det snackas mycket om våra Svenska partier och hur mycket Moderaterna ställt till det under senaste mandatperioden och att många tror det skulle vara bra med ett maktskifte. Jag tycker båda våra Svenska partier är skit även om högerblockpartiet är de som alltid ställt till det mest historist sett. De sitter ofta en mandatperiod och raserar allt som kan kallas bra, i jakten att göra de välbemedlade ännu mer välbemedlade. Vänsterblockpartiet får sedan sitta tre mandatperioder och försöka bygga upp delar av ruinerna men kan/vill självklart inte hinna med allt, även om de utlovar både det ena och det andra inför ett val. Det konstiga är att människor är mycket glömska och så hjärnbefriade att de snabbt glömt att högern tillfört landet mer skit, än gjort något bra när de haft makten. Detta gör att de återkommit när Sverige börjar stabiliseras för att börja rasera igen!? Så har det sett ut historiskt i alla fall men det ser annorlunda ut idag. 


Sverige är ett politiskt skämt! Vårt stadsskick är monarki viket egentligen betyder att vår kung ska ha makten. Sverige kallas också demokrati med vårt luddiga partisystem där vi verkar ha sju partier med makt i riksdagen, även om det på sin höjd är två! Sverige är en Socialdemokrati vilka som än sitter vid makten så enl min mening har vi ett enpartisystem, vilket inte kan kallas speciellt demokratiskt?


Inte ett skit kan vi göra åt saken heller och att tro att vi kommer få det bättre i längden av ett maktskifte är naivt, då det inte har någon som helst betydelse vilka som har mest mandat i riksdagen. Då vänsterblockpartiet inte håller sig till vänsterpolitik, utan har glidit förbi mittstrecket och över till högersidan, kan vi lika gärna ligga kvar framför tv:n och skita i att gå och rösta. Det krävs långt mycket mer av vår slöa befolkning än att känna sig duktiga, lyfta på sina feta arslen och gå till vallokalen för att rösta på vänsterblockspartiet, i tron att man gör något bra! Vi kan ju börja med att avskaffa monarkin...?

 
 
susanna55

susanna55

25 maj 2010 15:50

Åh vad skönt att någon bekräftar att dom borgeliga varje gång dom sitter, alltid raserar allt!! Så är det, sedan ska sossarna bygga upp hela rasket igen, och samtidigt utan att riskera tryggheten eller välfärden. Sedan får dom skit för det, eftersom det kräver att skatter höjs och dessutom tar tid. Rösta nu för 17 på rätt parti vid valet trots att det ser ut som det gör, så kanske den feta bakvangen blir lite trimmad på köpet, försöka duger... Vad är det för hotfullt med monarkin, den är väl ganska harmlös enligt min mening, mer som ett vykort för Sverige? Ska bli jättespännande att läsa ditt nästa inlägg!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se/h

 
Terese

Terese

25 maj 2010 19:40

Japp så är det borgarna får en maktperiod tack vare att svenska folket är missnöjd med sossarna men sen ångrar dom sig...så har det sett ut och kommer säkert fortsätta så...Som en gammal politisk fåne jag en gång var och ville så mycket så helt sant...politikerna är bara marionetter i ett mycket mycket större spel där helt andra intressen styr så väntar med spänning på ditt inlägg...sen är jag till viss mån fortfarande politiskt intresserad på kommun nivå för där kan man vara med mer och påverka i sin egen stad...sen måste jag passa på att säga appropå mitt inlägg om "måsten"att du är långt ifrån ensam om den filosofin och därav mitt inlägg:-)

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Syster Smisk

Syster Smisk

25 maj 2010 22:26

Kära Faktamannen a.k.a Fuckedupmannen, jag är glad för din och xecutes skull men borde ni inte träffas innan ni slår era påsar ihop? Hon vet ju troligen inget om dina kesoöron och beniga stjärt.

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Ingen bild

Faktamannen

26 maj 2010 04:10

Syster Smisk är som vanligt förvirrad och blandar ihop mig killen hon så gärna vill vara kompis med. Jag har inga blomkålsöron som honom då jag inte är någon fånig brottare!? Jag har perfekta öron och perfekt stjärt liksom mitt övriga jag är perfekt, så jag tycker du ska sluta blanda ihop oss....

Sveriges monarki är inte ett dugg hotfull. Den är bara totalt meningslös och kostar onödiga pengar som kan gå till något annat än apanage och Hemman. Kungahuset tar 120 miljoner spänn varje år ur stadskassan och behöver inte redovisa ett skit. De pengarna borde gå till något bättre än en pinsam och förvirrad familj som ska representera Sverige genom att göra bort sig...

 
xecute

xecute

27 maj 2010 23:53

omg honeybunny, sugarbabe, nu e de officiellt! Shit jag måste ringa pappsen!!! omg jag e helt skakad asså!!!
(vadå, skrev du nå mer i ditt inlägg? ser inte för alla rosa hjärtan framför ögonen! men de gör ju inge för ja håller ju me förstås, snuttplutten!)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Johan

Johan

28 maj 2010 08:44

Det jag inte fattar är hur vi som Svenskar kan bli dumma nog att rösta på moderaterna, Ur ett historiskt perspektiv så är det i min mening helt absurt att man röstar på ett parti som skapats för att ta bort våra "möjligheter". Bra skrivet Faktamannen.

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
von Braun

von Braun

31 maj 2010 10:05

Jag har hellre en förvirrad dyslektiker att åka runt och "representera" än en lätt utvecklingsstörd Lars Ohly.

Enparti? För det skiljer ju ingenting mellan de svenska partierna, alls. Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna har exakt samma åsikter. Ta bort skygglapparna, sluta sniffa dunderhonung och kom ner från högaberget en stund, farmor.

Men du har rätt, det är ett skämt. Det är klart det är ett skämt, hur skulle det inte kunna vara ett skämt? Det är ett system, skapat av människor.

Men ta en djupdykning i vad vänstern har tillfört det här landet innan du börjar härja. Och missförstå mej inte nu, jag är inte speciellt mycket höger. Jag gör ingen skillnad. Jag hatar alla lika mycket.

http://petitmort.blogg.se

 
susanna55

susanna55

31 maj 2010 11:50

Vad kungahuset beträffar är summan löjligt liten. Slå ut den på antal medborgare, får du se. Dom 125000000 går till mer än familjen. Den går till att avlöna folk, underhåll och skötsel o.s.v Familjen själv får drygt 50 milj, för besväret att aldrig ha privatlivet ifred, säpo i hälarna vart dom än går, upplåta sitt hem som museum, och delta i diverse tråkiga evenemang vare sig dom är friska, sjuka eller ens intresserade. Dessutom på obekväm arbetstid många gånger. Dom gör ett bra jobb. Jag är som du ser rojalist, men enbart så länge kungafamiljen själv ställer upp, vill dom inte är det lika ok, tror dock inte det blir billigare...

http://susanna55.bloggplatsen.se/h

 
Ingen bild

Fakta

31 maj 2010 13:45

Man sniffar krom inte honung. Lars Ohly är en okarismatisk rödvinsproggare som inte vill vara politiker egentligen och vänsterpartiet är ett gäng kärringar som inte vågar stå för att de är kommunister. Jag har djupdykt i Svensk politik och vet vilka som inte tillfört detta land något annat än debatter där tiden går baklänges och därför härjar jag. Jag har förresten inte ens börjat härja ännu!? Du verkar tro jag är vänsterpartist men jag skriver inget om vänsterpartiet. Keep on rocki´n, fortsätt med din misantropiska inställning och fortsätt skita i att försöka göra skillnad...

Tror susanna55 att kungahuset visar upp sitt sovrum för allmänheten har hon fel. Jag skulle inte ha något emot att äga ett museum jag aldrig behövde bry mig om själv och få 50 mille PER ÅR för "besväret"? De kanske gör ett bra jobb, men behövs deras jobb? Ett företag sparkar överflödig personal för att spara pengar så självklart skulle vi spara pengar på att avskaffa kungahuset?

 
susanna55

susanna55

1 juni 2010 00:05

Hahaha!!!! Nej jag tror INTE att dom visar upp sina sovrum, sådana brukar man få se långt efter deras "avgång"... Men jag tror att monarkin i sig tillsammans med övriga turistattraktioner gör nytta även för ekonomin. Dom representerar Sverige i fler sammanhang än vi känner till, och genom att bidra med sin närvaro imponeras dom involverade. Det är väl så det fungerar i näringslivet, eller?? Att skaka hand med rätt personer! Även om svenska folket inte är imponerade, så låter andra sig göra det, och avtal går lättare igenom.

http://susanna55.bloggplatsen.se/h

 
Tessan

Tessan

13 juli 2010 21:44

Kan inte annat än att hålla med ang vår "kära" monarki.

Bra skrivet.

Trevlig sommar!

http://mittlivmedfoto.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av King Beat - 11 december 2010 20:48

Var inne på en blogg igår där bloggaren skrev om sin åsikt kring religionens betydelse inom diverse områden. Jag delade bloggarens åsikt och fick samtidigt lust att själv skriva lite om min åsikt inom ämnet. Jag är inte religiös på något vis. Me...

Av King Beat - 14 oktober 2010 04:54

I år gick jag emot mina principer totalt genom att vägra gå och rösta. Många blev förundrade och vissa blev faktiskt ganska upprörda för att jag, som är så politiskt insatt och alltid kämpat för eller emot olika aktuella tillstånd runt om i  världen ...

Av King Beat - 15 augusti 2010 20:12

Suck. Jag har knappt varit här på en vecka och när jag tittar in möts jag av miljarder fjortisbloggare? De verkar ha gjort revolution och tagit över stället och när jag kollar på alla bloggar i "rampljuset" är det väldigt få erbjudanden som lockar. M...

Av King Beat - 6 augusti 2010 21:04

Idag när jag satt och slösurfade hamnade jag på en sida där dödsstraffet diskuterades. Självklart blev jag nyfiken på detta även om jag vet hur en stor del av Sveriges befolkning tänker i denna, samt många andra frågor. När jag läste alla kommentarer...

Av King Beat - 30 juli 2010 15:31

Att livet är orättvist känner nog de flesta människor någon gång. Det spelar ingen roll om du kallar dig feminist, kommunist, kapitalist eller smygonanaist, för vad du än kallar dig är vi alla människor. Enligt mig är människan ett djur. Ett djur som...

Skriv något kul!

Någon som vill köpa?

smygers

MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards